מרחב ירושלים: באו לחפור, נשארו לקטלג

מרחב ירושלים: באו לחפור, נשארו לקטלג

חפירת רחבת הכותל, בניהולם של ברק מוניקנדם-גבעון, אורטל כלף ויסמין סנטו, קולטת מתנדבים על בסיס שגרתי. בשישה השבועות האחרונים, הצטרפה אל החפירה קבוצה של שבע סטודנטיות מחו"ל, שהגיעו לכאן להתמחות.

הסטודנטיות הגיעו ממגוון אוניברסיטאות באירופה וארה"ב, ומכל הדלתות שנפתחו בפניהן, הן בחרו להתמחות אצלנו ברשות. מעבר לפעולת החפירה, הסטודנטיות סייעו רבות גם בטיפול ובקטלוג של הממצאים השונים שיצאו ממנה; צלמיות, נרות חרס תמימים, כלי עצם מיוחדים ועוד – והכל בהתלהבות ובעניין כל כך רב, שהן הדביקו את כולנו והזכירו לנו שוב באיזה עבודה מרתקת זכינו לעסוק!

כהוקרה להן על העבודה הנפלאה, ולציון סיום התקופה היפה יחד, החליטו מנהלי החפירה להפתיע אותן בסיור הרחבת אופקים מיוחד במוזיאון רוקפלר ובמעבדות רשות העתיקות. את הסיור הדריכו יסמין וברק, והוא היווה רגע שיא לפעילות המשותפת. היה מדהים!

המתמחות בעבודה. צילום: ברק מוניקנדם-גבעון

הכוחות הפלאיים של אירנה

לאירנה זילברבוד יש – כנראה, כוחות מיוחדים, כי היכן שהיא לא חופרת היא חושפת שרידים משמעותיים. בחפירה בניהולה בבית חנינא שבצפון ירושלים התגלו שרידי מבנים מהתקופה הביזנטית ובית בד קדום יותר, ששייך, ככל הנראה, לסוף התקופה ההלניסטית. בחפירה התגלה שאומנם לא השתמרו כל חלקי בית הבד, אך נחשפו -בהשתמרות יפה, מתקני הסחיטה השונים. בדופן הדרומית של בית הבד נחצבו ארבע מערות קטנות, מטויחות בטיח הידראולי, המיועדות, ככל הנראה, לאחסון זיתים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 3 =