מרחב מרכז: הכל אני יכול – בחופש הגדול

מרחב מרכז: הכל אני יכול – בחופש הגדול

ההפנינג של מרחב מרכז מתחיל כאן!

הקיץ הוא הזדמנות נהדרת לפגוש קהל צעיר ומגוון ומשפחות צעירות שצמאות לפעילויות ותעסוקה לילדים. ואם זה מה שהציבור ביקש – זה מה שהציבור קיבל! במהלך הקיץ, הפעיל המרכז החינוכי של מרחב מרכז, סדרה של ימי הפנינג מהנים לקהל הרחב, במטרה לעודד את המודעות לערכי הארכיאולוגיה והשמירה עליהם.

מדריכי המרחב הנהדרים שלנו הגיעו ליהוד, לנתניה ולמודיעין והעבירו להנאת הקהל סדנאות יצירה מגוונות וסיורים מודרכים.

בתמונה: מוזיאון נתניה

הכל אני יכול בחופש הגדול

במהלך חודש יולי זכינו לפגוש את הילדים המתוקים של רעננה ולוד במסגרת קייטנות הקיץ. כמו תמיד, רשות העתיקות פועלת בהתאמה לקהל היעד, וגם הפעם, הפעילות בקייטנות השונות "נתפרה" במיוחד למידותיהם של המשתתפים ובהתאם לרצונותיהם: ברעננה הפעלנו יום הפנינג חגיגי במיוחד סביב תרבות מצרים הקדומה.

ובלוד – יום לפני תשעה באב, הפעלנו תחנות פעילות שנקשרו בתוכן ובעשייה לימי הבית השני ולתרבות היהודית בזמן חורבן המקדש.

מים מים בששון

כ-800 איש ואישה מכל קצוות הארץ ומכלל המגזרים, נהנו באירוע חגיגי לאימוץ אתר שוני.

במסגרת מיזם שביל אמות המים, מתקיימת פעילות משותפת לרשות העתיקות ולקק"ל לאורך השנה בפארק שוני, הסמוך לבינימינה. במסגרת הפעילות מתקיימים עשרות ימי אימוץ אתר בשוני, שנועדו  לנקות את האתרים שנחפרו בעבר, ולשמר את הממצא בשטח לטובת הצגתו לקהל הרחב. בפעילות משתתפים אלפי בני ובנות נוער, תלמידים ותלמידות, מש"צים ומתנדבים/ת מהקהילה, שנחשפים למורשת האתר העשירה ומסייעים בחשיפת ההיסטוריה בידיים.

במסגרת הפעילות המשותפת, קיימנו במהלך הקיץ הפנינג "חגיגות פתיחת הקיץ" לקהל הרחב בשוני.

ההפנינג כלל תחנות הפעלה רבות, ומגוון של חוויות בטבע, כגון: פעילות הכנת פיתות, טיפוס על עצים, דוכן פירות קיץ, אומנות מהטבע, מתנפחים ומגלשות מים, וכמובן – פעילות ארכיאולוגית של רשות העתיקות, שכללה עבודות אימוץ אתר, תצוגת ממצאים וסיורים ארכיאולוגיים לחיבור הציבור למורשת האתר והאזור כולו.

תודה לצוות החינוכי של מרחב מרכז על הובלת הפעילות. סייעתם רבות להצלחת האירוע!

 צילום: יאיר עמיצור, רשות העתיקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 5 =