מרחב דרום בשיתופי פעולה שנוגעים ללב, ומכתבי אל עמארנה לגיל השלישי

מרחב דרום בשיתופי פעולה שנוגעים ללב, ומכתבי אל עמארנה לגיל השלישי

רימון מוסיף המון: בית הספר "אורים" לחינוך מיוחד סגר איתנו שנה מרגשת, בחפירה ארכיאולוגית בחורבת רימון

מרחב דרום מעניק יחס מיוחד לחינוך המיוחד: לאורך השנה האחרונה, פעל מרחב דרום בבית הספר לחינוך מיוחד "אורים" שבבאר שבע. במהלך השנה-ולאחריה, בקייטנה, חוו התלמידים סדנאות יצירה ושיעורים ארכיאולוגיים, כאשר סיום השנה היה מעשיר ומרגש: התלמידים המיוחדים הצטרפו לחפירה ארכיאולוגית בחורבת רימון.
הפעילות כולה התקיימה בהובלתה הרגישה של חני אטל האלופה. "אין ספק שקיבלנו הרבה מעבר למה שנתנו, ויצאנו בתחושת סיפוק אמיתית", אמר הצוות. תודה ענקית לחני אטל, גל כהן, אושרית שמוקלר, רחלי דגן וצבי פירר שליוו את הפרויקט היפה והחשוב הזה, שהמתיק לנו את השנה.

צילום: חני אטל

מרגש לספר, שזה לא שיתוף הפעולה היחיד שקיים השנה מרחב דרום עם ילדים מיוחדים. שת"פ מיוחד נוסף, נרקם בין מרחב דרום לבי"ס אפאק לחינוך מיוחד בתל שבע. יאסר אלעמור, המנהלן של המרחב- שהוא כבר מותג, העביר הרצאה מרתקת בערבית והוביל סדנת קרמיקה, שבסופה הילדים שמחו בכלים החדשים שיצרו במו ידיהם! 

במקביל, חני אטל וגל כהן הובילו ברגישות ובמקצועיות רבה פעילות ארכיאולוגית בבי"ס דקלים לחינוך מיוחד בבאר שבע. הילדים קיבלו הרצאה מעניינת ולאחר מכן, השתתפו בסדנת פסיפס והכנת כלי קרמיקה.

בכל הפעילויות, צוות המרחב העלה חיוך מרגש ונדיר על פניהם של התלמידים. תודה מעומק הלב ליאסר אלעמור, חני אטל, גל כהן, רחלי דגן וצבי  פירר.

צילום בי"ס דקלים: צבי פירר.

צילום בי"ס אפאק: צוות ביה"ס

פק"ל עם ילדי עובדי קק"ל: באו ללמוד איתנו ארכיאולוגיה

קייטנת ילדי עובדי קק"ל קיבלה שיעור מורשת בבית ארבעת המרחבים ביער רמות באר שבע. בית ארבעת המרחבים נמצא בחווה החקלאית בבאר שבע, ומתוארך לתקופת הברזל. בליווי שלנו, הילדים ניקו את האתר ולמדו על חשיבותו.

בהמשך השבוע, התארחו הילדים במשרדי רשות העתיקות בעומר, שם קיבלו סקירה ארכיאולוגית מפי אילנית אזולאי והתנסו במיון חרסים, שירטוט כלים ועוד. הפעילויות היו מוצלחות מאוד ואנו מצפים כי יצטרפו לשורותינו כארכיאולוגים דגולים בעתיד.

תודה רבה לאילנית אזולאי, אחמד גרביע, צבי פירר ורחלי דגן על הארגון וההדרכה. 

צילום: צבי פירר

חוקרי מכון אולברייט סיירו איתנו

החודש התקיים סיור של חוקרי מכון המחקר אולברייט באום אל שקף, בהובלת ולדיק ליפשיץ וד"ר טלי אריקסון-גיני

האתר, שרוב המבנים שנראים בו הם בני המאה ה19, ננטש בעקבות מרד הפלחים ב-1834. במקום עמד כפר יחסית גדול, עם תחנת קמח, מסגד ואינספור בורות מים. השרידים הארכיאולוגיים באתר כוללים מבנים ומחילות מסתור מתקופת בית שני ומהתקופה הביזנטית. האתר נסקר חלקית אך עוד לא נחפר.

אן קליבראו מהמכון בודקת אפשרות לסקר מקיף של החורבה בשיתוף פעולה עם חוקרי מרחב דרום של רשות העתיקות. 

תודה רבה לולדיק ליפשיץ, ד"ר טלי אריקסון-גיני וד"ר דוידה דגן על הובלת הסיור המוצלח.

צילום: דוידה דגן

מכתבי אל עמארנה בגיל השלישי

כשיש לב רחב, רצון טוב ומודעות לחשיבות התרומה לקהילה: בשנתיים האחרונות מגיע טל קיסר, מפקח מרחב דרום, להעביר הרצאות בהתנדבות במרכז יום לקשיש של מ.א באר טוביה. בהרצאות מספר טל על אתרים ועל תופעות ארכיאולוגיות. בין השאר, סופר על תל גזר, תל לכיש, מצבת מישע, תחילת האלפבית וכדומה.
החודש, התקיימה הרצאה בנושא "מכתבי אל-עמארנה".
תודה רבה לטל, שמשקיע מזמנו הפרטי כדי להעביר את ההרצאות ולשמח את אנשי מרכז היום לקשיש.

צילום: מרכז יום לקשיש של מ.א באר טוביה

 סיור עיריית רהט

החודש אירחו נציגי מרחב מרכז (עמית שדמן, ענאן עזב ואיסי קורנפלד) את נציגי מרחב דרום (עומרי ברזילי, שרון גל, יאסר אלעמור, גרישה סרי, אבי לוי, עינת קאשי וסבטלנה טליס) ונציגי עיריית רהט (מחמוד אלעמור, שירין אבו פריח, אלהאם אזברגה, עמי למדן) באתרי עתיקות בראש העין ובמודיעין ששומרו ושולבו בתוך שכונות המגורים. הסיור התקיים במטרה לקבל רושם על שיטות השימור של אתרי העתיקות בתוך היישובים המאוכלסים, נגישות לציבור, שמירה  על העתיקות, אימוץ האתרים על ידי בתי הספר והשכנים הקרובים. כל זה לקראת השימור והפיתוח של אתרי העתיקות שהתגלו בחפירה הארכיאולוגית ברהט דרום ושהולכים להיות משולבים בשצ"פים בתוך השכונות החדשות ברהט. בשלב זה מתכנני השימור עובדים על התכנון של האתרים בשיתוף הפעולה עם נציגי רהט. תודה רבה למרחב מרכז על האירוח ותודה לכל השותפים בשת"פ מיוחד זה. אנו מצפים להמשך עבודה פורה ומוצלחת.

צילום: ענאן עזב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 2 =