'כנענים, מצרים וישראלים נפגשים בעמק' 

'כנענים, מצרים וישראלים נפגשים בעמק' 

רשות העתיקות ומוזיאון עין דור קיימו בחודש האחרון סדרת הרצאות וסיורים בהובלתן של ד"ר קרן קובאלו-פארן,  ד"ר עינת עמבר-ערמון ותמר שובל.
הסדרה דילגה בין אתרים בעמק יזרעאל, וביניהם תל שדוד, טבת, מגידו ושומרון.

תודה למרצים ולמאות הרבות של השמתתפים שלקחו חלק בהרצאות וסיורים. כולם מוזמנים לחפירות הצפויות להתקיים בקיץ.  

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ' שלנו – 'חפירות בעמק', לחצו כאן

מסתורי הגליל נחשפים בצפת

כנס 'ארצות הגליל' התקיים החודש במכללת צפת, בהובלה של אלכס גליק ונטע חרש ממחוז גליל מזרחי וגולן, בשיתוף המכללה האקדמית צפת.  

חברי מרחב צפון העבירו הרצאות מרתקות על מערכת המסתור בחוקוק, אשתמוע הגלילית, חפירות בכורזים, דרך רומית שנחשפה בכפר כנא, חר' מנורים שבגליל התחתון, ואפילו הרצאה על ארכיאולוגיה עירונית בצפת, כדוגמא לשימור של מורשת אדריכלית.  

תודה לארכיאולוגים פרופ' ינון שבטיאל, אורי ברגר, צביקי בדיחי, אורן זינגבויים, ד"ר ערן מאיר, אורי ברגר, צחי לנג, עבדאללה מוקארי, הילה חדד, יוסי סטפנסקי, נועם זילברברג, ד"ר דורון בן עמי, וראפע אבו ריא. ישר כח! 

מליאה של המרצים בכנס צפת, צילום: נטע חרש
ד"ר כמיל סארי נושא ברכה בכנס צפת, צילום: נטע חרש

כך לומדים החופרים

הילה חדד העבירה בחודשים האחרונים סדרה של מפגשים לתלמידי מגמת לימודי ארץ ישראל מבי"ס "עמית" בצפת. הפעילות התקיימה כחלק משיתוף פעולה ארוך שנים בין רשות העתיקות לבין מגמת ארץ ישראל. עד היום, לקחו תלמידי המגמה חלק בן שבוע בחפירה. הפעם, שילבנו את תלמידי המגמה בפרויקט העמקה של מחקר ותרומה לאתרים בעיר שלהם; הם למדו על הארכיאולוגיה והמורשת של צפת, ביקרו בשטח ואף סייעו בעבודה במצודת צפת.

הפיילוט סוכם כהצלחה. נראה שזו תחילתה של ידידות מופלאה. בהמשך, אנו מקווים כי הפעילות תתרחב לאתרים נוספים במרחב צפון.  

הגן הארכיאולוגי במגדל העמק – שווה ביקור! 

תלמידי כיתה ד' מבי"ס נופים ממגדל העמק, בהובלת אבישי חברוני, אימצו את הגן הארכיאולוגי המקומי שנמצא בסמוך לבית הספר. הגן הארכיאולוגי במגדל העמק היה בעבר פינת חמד פורחת, ובשנים האחרונות דעך לאיטו.  חיבור התלמידים לאתר הבית שלהם בגיל הצעיר, משמעותי ביותר ליצירת זיקה למורשת המקומית. במפגש הסיום החגיגי שהתקיים בפארק הארכיאולוגי הביעו התלמידים מביעים את תחושת השייכות שלהם למקום התחברו והתרגשו. כל המחמאות על הניצוח המושלם על הפרויקט, מגיעות לאבישי. כן ירבו!

פעילות במגדל העמק, צילומים: אשרת מלול 

תם אך לא נשלם תלמידי בי"ס "נתיב הושעיה" מאמצים אתרים על שביל הסנהדרין. 

כבר שנים רבות שמרחב צפון משתף פעולה עם בית ספר "נתיב הושעיה". בשנים האחרונות, המרחב הוביל מספר אימוצי אתר, בשיתוף בית הספר. במסגרת שיתוף הפעולה ארוך השנים, אימצו ילדי מספר אתרים על שביל הסנהדרין ובקרבת בית הספר. הפעם, אימצו הילדים אימצו גת יפהפייה, דרך רומית קדומה, ועוד. דרך המתקנים, התלמידים לומדים על השביל, על המקורות וכמובן – ארכיאולוגיה. 

אורלי קפ, רכזת ההדרכה של מרחב צפון, מובילה מגוון של פרויקטים במרחב, אך את הפרויקט הנוכחי, עם ביה"ס נתיב הושעיה, היא לא תשכח. רגע לפני היציאה לחופשת הקיץ, אורלי קיימה עם הילדים מפגש סיום אחד אחרון. לדבריה "מפגש הסיום היה חגיגי ומרגש. אין לי ספק שהפעילות תימשך גם בשנה הבאה. זו גם ההזדמנות לאחל לכל הורי התלמידים והתלמידות חופשה נעימה". 

אורלי קפ בטקס הענקת תעודות בסיום התוכנית בנתיב הושעיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − nine =