משולחן המנהל וההנהלה

משולחן המנהל וההנהלה

1. הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של א"י ע"ש ג'יי וג'ני שוטנשטיין: אנו חותרים במרץ להשלמת הבניה ואכלוס, מקיימים שיחות ופגישות על בסיס יומי על מנת לפתור חסמים, ולקדם את כל הבדיקות והאישורים. לוח הזמנים המעודכן פורסם לעובדים, והיחידות אורזות ונערכות למעבר החל מאמצע ינואר. צריך לזכור שהמעבר לבניין יבוצע בעוד שהעבודות לא הושלמו; צפויות עוד עבודות בניה וגמר.
במקביל, נמשך גיבוש תפיסת ההפעלה של מרכז המבקרים ליצירת חוויה ארכיאולוגית ייחודית למבקר, בשיתוף יועצים ואנשי מקצוע. לצורך כך, אנו פועלים רבות לגיוס תרומות ונפגשים עם
תורמים מהארץ ומחו"ל.
2. הסכם שכר חדש: אנו ממשיכים במשא ומתן עם משרד האוצר על מנת לעשות את הטוב ביותר למען העובדים. הנהלת רשות העתיקות ואני מובילים את הנושא ביחד עם ועד העובדים ויועץ חיצוני במטרה
לשפר משמעותית את שכר העובדים. אנו בישורת האחרונה להשגת הסכם טוב מאוד, אבל גם לאחר החתימה, לא נפסיק להיאבק כדי להעלות את שכר העובדים ככל שאפשר – עובדי ליבה ומטה כאחד. זה חשוב לי מאוד ואני רואה זאת כאחריות אישית שלי כמנהל הרשות.
3. תוכניות העבודה לשנת 2023 – תוכנית העבודה של רשות העתיקות הוצגה למשרד התרבות והספורט ואושרה על ידו. אני מאמין בכל עובד ועובדת ברשות העתיקות, וביחד נצליח לממש את היעדים בצורה הטובה ביותר ואף מעבר לכך.
4. במסגרת ההסכם הקואליציוני של הרכבת הממשלה החדשה, תעבור רשות העתיקות ממשרד התרבות והספורט למשרד מורשת, בראשות השר עמיחי אליהו. יחידת קמ"ט ארכיאולוגיה תעבור גם היא לכפיפות משרד זה.
5. שבוע המורשת בימי חג חנוכה: בשבוע המורשת אשר התקיים בימי חג החנוכה הפעילה רשות העתיקות כ – 14 מוקדי פעילות שונים ברחבי הארץ ובהם ביקרו יותר מ-5400 איש. כמו כן, ניתן ביטוי נרחב לפעילויות אלה ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת השונים, והתקבלו תגובות חיוביות רבות. מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה.
6. שיתוף פעולה עם עמותת שלווה: במרחב ירושלים יחול שילוב אנשים עם מוגבלויות בחפירות, ראשית נתחיל במרחב ירושלים, אך הכוונה היא לשלבם ביחידות נוספות, זוהי יוזמה מבורכת שתביא לכולנו אור ושמחה.
7. קורס פיתוח מנהלים, שהתחיל כפיילוט לדרג ראשי ענפים ומנהלי נפות, הסתיים בהצלחה רבה ובביקורת טובה. זו הייתה ירית הפתיחה להמשך העשרות לעובדי הרשות.
8. הערכת עובדים: בשל קיום התוכנית לפיתוח מנהלים ומעבר לבית הרשות המהלך, יידחה לחודש ינואר.
9 . סיורים וביקורים:
א. ביקורו של התורם דניאל מינץ ומשפחתו בירושלים במטרה לגבש תוכנית לפיתוח מתחם העופל והנגשתו לציבור.
ב. ניצב יגאל בן שלום, ראש אגף חקירות ומודיעין של משטרת ישראל, וצוותו, בסיור היכרות עם העשיה המבורכת של רשות העתיקות ופעילות היחידה למניעת שוד.
ג. סיור לכ – 25 קצינים ובכירי חיל ההנדסה במוזיאון רוקפלר.
ד. סיור למפקד תחנת משטרת העיירות וצוותו במחסני אוצרות המדינה בבית שמש.
ה. רגע לפני שנפרדים – מנכ"ל משרד התרבותל והספורט וצוותו ביקרו בחפירת יבנה, התרשמו מהעשייה של עובדי רשות העתיקות ומהממצאים המשמעותיים.
10 . חנוכות וטקסים:
א. חנוכת תצוגה ארכיאולוגית מרשימה במשרדי הנהלת נתיבי ישראל שבאור יהודה.
ב. טקס חנוכת שביל חורבת אנושה בבסיס נחשונים.
ג. חנוכת גן ארכיאולוגי בקיבוץ כפר עזה.

צילום: יולי שוורץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 + 5 =