פסיפס של פעילויות במרחב דרום

פסיפס של פעילויות במרחב דרום

קיר פסיפס מרשים שיצרו איתנו תלמידים נחנך לראשונה, וגם -הפנינג מרשים בחוות מרשם, חורבת יתיר מצטחצחת, ועוד!

מרשם להצלחה

תושבי מועצה אזורית לכיש נהנו מהפנינג של קק"ל בשיתוף רשות העתיקות, שהתקיים החודש בחוות מרשם. צוות של מרחב דרום (בהשתתפות סער גנור, ולדיק ליפשיץ, לורן דייויס, סער וג'ני וסיוטין) העביר סיורים באתר, הציג ממצאים ארכיאולוגים והפעיל סדנת פסיפס. ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן, אך כמה מילים לסיכום: ההפנינג היה מוצלח ואנו מצפים להמשך שיתוף פעולה. תודה לחברי וחברות הצוות על ההפעלות והדרכות.

צילום: לורן דיוויס, רשות העתיקות

מנקים את יתיר

קבוצות נוער של מועצה אזורית דרום הר חברון אימצו את אתר "חורבת יתיר" ומגיעים בשבועות האחרונים לנקות אותו. חורבת יתיר היא חורבה גדולה מהתקופות הביזנטית והממלוכית, אשר כוללת בתוכה בריכות, גתות, מבנים וקשתות. במסגרת הפעילות מגיעים הילדים בהתנדבות כדי לנקות את האתר ולהסדיר אותו לציבור הרחב.

הפרוייקט בעיצומו וכבר רואים תוצאות בשטח. תודה לפדריקו קוברין, סבטלנה טליס, אושרית שמוקל , חני אטל, גל כהן, אבינועם להבי, ג'ני וסיוטין, מלי יהודה, דרור הלפרן, אחמד גרביע, רחלי דגן, צבי פירר ושירה ליפשיץ על הארגון וההדרכה בשטח.

פעילות ניקיון מוצלחת של מרחב דרום ביתיר. צילום אושרית שמוקלר

פסיפס ושמו רותם

מספר ימים לפני סיום שנת הלימודים התקיים טקס פרידה חגיגי לכיתות ו' של בי"ס רותם באשקלון. בטקס זה נחשף קיר פסיפס אותו יצרו הילדים במהלך השנה, בליווי, הדרכה ותמיכה של צוות רשות העתיקות ממרחב דרום וממנהל השימור. תודה לראלב אבו דיאב, אילנית אזולאי, גיא זהר, גל כהן, רחלי דגן וצבי פירר על הפרוייקט המיוחד.

צילום שירה ליפשיץ, רשות העתיקות

תושבי הערבה מקשיבים בחצבה

במסגרת שבוע החפירות בחצבה, הגיע ד"ר דורון בן עמי להרצות בפני תושבי הערבה. דורון סיפר על חפירותיו בחניון גבעתי בירושלים ועל הארכיאולוגיה של עיר דוד בתקופת המקרא. התגובות היו נהדרות. תודה רבה לדורון בן עמי, לורן דייויס, ארגון השושנה הפורחת, מחוז נגב דרומי, מרחב דרום ולמטה מינהל חינוך וקהילה.

צילום לורן דיוויס, רשות העתיקות

חפירה במערה

החודש סיירו הארכיאולוגים החופרים והחוקרים של מרחב דרום במערת סלומה -מערת קבורה מהתקופות הרומית-ביזנטית באזור לכיש. המערה נחפרת במהלך השנתיים האחרונות ע"י קבוצות נוער, מכינות וחיילים כחלק מפרויקט דרך מלכי יהודה של רשות העתיקות.תודה רבה לניר פארן, וולדיק ליפשיץ, חופרי האתר, על קבלת הפנים והדרכה במערת סלומה ולדוידה דגן על היוזמה והארגון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 + sixteen =