הדרום מגוון בגבינות

הדרום מגוון בגבינות

גבינות ויין בתיבול – מרחב דרום ביום גיבוש

חברי מרחב דרום יצאו מהשגרה ליום גיבוש מהנה במיוחד בנגב המערבי.

יום זה, התחיל בסיור מודרך בחוות גילר בנתיב העשרה, שם שמעו המשתתפים והמשתתפות על החיים בעוטף עזה ובמושב, על החקלאות באזור ועל הייצור המקומי. הסיור כלל טעימות מהגבינות המיוצרות במקום.
לאחר מכן, נסעו המשתתפים לפארק אשכול, שם חיכתה להם פעילות חדר בריחה – ולאחריה 'זולה' ענקית עם ארוחת 'על האש' מפנקת, משחקי חברה וגיבוש.

משתתפי יום הגיבוש סיכמו שהיה מוצלח, מהנה וטעים, והם כבר מחכים כבר ליום הגיבוש הבא!

חברי המרחב מבלים בפארק אשכול  צילום: ענת רסיוק 
חברי המרחב מבלים בפארק אשכול

אהלן וסהלן לפרויקט רהט

בחודש האחרון התקיים במרחב דרום פרויקט חדש, "פרויקט רהט", בשיתוף מתנ"ס רהט, עיריית רהט ורשות העתיקות. בפרויקט משתתפים כ-3,200 (!) תלמידי כיתות ה'-ו' מכל בתי הספר בעיר. הנחשפים לעשייה של רשות העתיקות, לחפירות באזור ולעולם הארכיאולוגיה ככלל.

כל התלמידים קיבלו שיעור במסגרת בית הספר, וגם סיור בשטח. התלמידים שלקחו חלק בפעילות, יצאו לסיור בחפירת רהט דרום. הם נהנו מסיור, מסדנאות ותפילה משותפת במסגד העתיק.

חופרים ונהנים בניר ישראל

בחפירה בניר ישראל נחשפו באחרונה שתי גתות תעשייתיות גדולות, בור מים ושרידי מבנים המתוארכים לתקופה הביזנטית. תושבי האזור הוזמנו ליום פתוח בחפירה, ולאירוע הגיעו מבוגרים וילדים בכל הגילאים, כמו גם ראש המועצה איתמר רביבו, כדי לראות את העתיקות ולחוות את הארכיאולוגיה של האזור.

תודה למנהלי החפירה יואב ארבל וטל קיסר שהדריכו את המבקרים, ותודה לאנשי מחוז אשקלון שעזרו בהפקת האירוע המוצלח, הדריכו והפעילו סדנאות לילדים. היה מדהים!

 

ולדיק ליפשיץ מציג למבקרים את ממצאי החפירה. צילום: ענת רסיוק
סדנת הכנת פסיפסים בהדרכת שרה טל. צילום: ענת רסיוק

בירה, טד וארכיאולוגיה – השילוב המושלם

מרחב דרום קיים ערב TED מעניין בו נפגשו אנשי המרחב לשתות בירה ביחד לאחר שעות העבודה!
ומה יותר טוב מאשר לשבת על כוס בירה קרירה, וגם ללמוד דבר או שניים על החפירות האחרונות?
ארבעה מארכיאולוגי המרחב: דודו ביטון, טלי אריקסון-גיני, לורן דיוויס ושירה ליפשיץ הציגו בקצרה חפירות ומחקרים שלהם. המשתתפים סיכמו שהיה ערב מוצלח ביותר,ונראה כי זו הסנונית הראשונה בסדרה. זו גם הזדמנות טובה לומר תודה רבה לדיודה דגן ושרון גל על הארגון, ולדוברים – על ההרצאות. 

חברי מרחב דרום בערב TED צילום: רשות העתיקות

עתידות: מרחב ג'ורה יהיה אתר טבע עירוני מונגש

מג'ורה להוּרָה – שווה ביקור!

מלימון נעשה לימונה ומבריכת חורבת ג'ורה נעשה פינת חמד –

אם במקרה תעברו בחורבת ג'ורה הצמודה לגן הלאומי תראו כשתגיעו למקום שלט חדש. השלט מסביר ומנגיש את ההיסטוריה של האתר ומספר על העבודות הארכיאולוגיות שבוצעו במקום, הכל מוכן ומחכה רק לכם שתבואו לבקר ולהתרענן!

וזה הזמן לגלות שאת השלט תלו לא אחרים מאשר תלמידי בי"ס מקיף ה' באשקלון.

התלמידים, יחד עם נציגי רשות העתיקות, גן לאומי אשקלון ועיריית אשקלון עבדו בחריצות ראויה לציון, ניקו בחריצות בתוך ומחוץ לבריכה, מדדו, גיננו וכמובן שימורו (בתוך הבריכה ובאמת המים היוצאת ממנה).

אנשי המקצוע בשטח שליוו את הפרויקט סיכמו פה אחד שיש להם עתיד בתחום! זהו צעד ראשון אך משמעותי ביותר בדרך להפיכת מרחב ג'ורה לאתר טבע עירוני מונגש. תודה רבה לאבי פרץ, צבי פירר, ענת רסיוק, רחלי דגן ואבי לוי על הארגון והדרכה בפרויקט מיוחד זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 − 10 =