כל סוף הוא התחלה חדשה – מאילו שני עובדים בולטים נפרד מרחב ירושלים? וגם; ארכיאולוגיה בלב רחוב סואן

כל סוף הוא התחלה חדשה – מאילו שני עובדים בולטים נפרד מרחב ירושלים? וגם; ארכיאולוגיה בלב רחוב סואן

התחנה: בר אילן

מי לא שמע על רחוב בר אילן בירושלים? בשנתיים האחרונות מתנהלות ברחוב – המהווה את אחד המוקדים העירוניים הצפופים והמורכבים בעיר, עבודות להקמת קווי הרכבת הקלה, ביוזמת חברת מוריה לפיתוח ירושלים. לצד הכביש הסואן, המדרכות העמוסות בעוברים ושבים, והכלים המכאניים, ניצבים מפקחי המרחב העמלים, יחד עם הפועלים, על חשיפת השרידים הקדומים- שרידי מחצבות שפעלו במקום מהתקופה הרומית הקדומה ועד ימנו. לעיתים, בשל מורכבות הפרויקט בכביש הסואן, נערכות גם חפירות לילה– וזאת כדי לאפשר לרכבת 'להתקדם אל התחנה.'

זה המקום להודות לכל מפקחי המרחב על עבודה קשה – בשמש, בגשם ובקור!

חפירת המחצבות. צילום: אורטל כלף
אורטל כלף במהלך פיקוח בצומת בר אילן.
צילום: כפיר ארביב

כל סוף הוא התחלה חדשה

מרחב ירושלים מבקש להוקיר תודה לשניים מעובדיו שמסיימים תפקיד ויוצאים לדרך חדשה.

יחיאל זלינגר מסיים קדנציה של שש שנים וחצי כמנחה המרחבי. לצד העבודה השגרתית – חניכת ארכיאולוגים בשטח, קריאה ועריכה של דוחות ומאמרים וישיבות עיבוד חומר ארוכות – יחיאל הוביל מידי שנה שני כנסים: את כנס מחקרי ירושלים וסביבותיה – הבמה המרכזית לחקר ירושלים, וכן את כנס מחקרי ארץ יהודה לזכרו של דוד עמית ז"ל. לצד זאת, יחיאל היה זמין לכל משימת הדרכה ולכל פעילות הנחלתית, והוא מלווה מקרוב את המיזם הקהילתי "פארק ארץ התנ"ך" בשכונת רמות בירושלים.

ארי לוי מסיים שבע שנים בחפירות הרחוב המדורג בעיר דוד, מתוכן שש שנים שימש כמנהל שותף לחפירה – אחת המורכבות והמעניינות בירושלים הקדומה. תחת ניהולו של ארי, הניבה חפירת הרחוב המדורג ממצאים מרתקים, תגליות מפתיעות ומחקרים וחידושים בעברה של ירושלים. למרות שארי אוהב מאוד את ירושלים, קסמו של המדבר משך אותו אליו, וביחד עם אשתו ושלושת ילדיו, הם החליטו לעבור למדבר, ובהמשך לכך – לעבודה במרחב דרום.

יחיאל זלינגר. צילום: יותם זינגבוים
ארי לוי. צילום: קובי הראתי, עיר דוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × one =