מרחב מרכז ביוזמות קהילתיות שהרחיבו לנו את הלב

מרחב מרכז ביוזמות קהילתיות שהרחיבו לנו את הלב

מה קורה כשאתר ארכיאולוגי ממוקם בלב שטח אש? מה אנשי רשות העתיקות יוכלו לספר לצוהרי בית ספר לשוטרים על ארכיאולוגיה? וכמובן, טקס מרגש של הדלקת הנר בבית הכנסת העתיק. קראו על המתרחש במרחב מרכז

בית ספר לשוטרים? גם בית ספר לחפירות!

שתי מחלקות של חניכי בית הספר לשוטרים שבבית שמש הגיעו ליום התנדבות בחפירת יבנה, במסגרת מיזם "משטר טבע", במסגרתו החניכים לוקחים חלק בפעילות ערכית.
השוטרים זכו להרצאה על פעילות מחלקת השוד של רשות העתיקות ועל חשיבות ההיכרות בין גורמי האכיפה השונים בשטח, לטובת מיגור תופעת שוד העתיקות. החניכים התנדבו באתר החפירה, תרמו למחקר, שמעו על הסיפור ההיסטורי ועל התהליך המחקרי המביא לחשיפתו.

צבא שומר טבע: שיתוף פעולה מדהים נוסף בין צה"ל לרשות העתיקות

המיזם "צבא שומר טבע", הוא כבר מזמן לא מה שהיה פעם. מה שהחל כמסורת קטנה, צמח לפרויקט גדול. "המסורת החלה, כאשר מפקד בסיס אליקים המוערך גיא הלוי, ביקש את שיתוף הפעולה של רשות העתיקות – ושלי כנציגת המחוז, לבוא ולספר קצת לחיילי הבסיס על מה קורה 'בחצר האחורית שלהם'", מספרת לימור תלמי. "האתר המפורסם חורבת סומקה ממוקם בלב שטח אש 108. במסגרת המיזם כיום, החיילים מקבלים הרצאה על האתר, ולאחר מכן יוצאים לשטח, מטפחים ומשמרים את בית הכנסת העתיק שבו (השנה-בהדרכת הארכיאולוג עמיר בר). בנוסף, בכל שנה מתקיים טקס מרגש של הדלקת נר חנוכה בבית הכנסת הקדום בנוכחות כל חיילי הבסיס, הקצינים והמתאמנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − four =